Wizyta na siłowni – jak się przygotować?

Podjąłeś decyzję. Czas na zmiany w życiu. W końcu postanowiłeś zadbać o siebie. Zmienić ten obły obiekt w lustrze na kogoś, kto będzie przyciągał wzrok. Wizyta na siłowni to mus. I właśnie w Twojej głowie pojawia się pytanie – jak się do niej przygotować?

Nutrigo Lab Mass

I zaraz poznasz na nie odpowiedź. Zaczniemy jednak od innej sprawy związanej ze zmianą dotychczasowego trybu życia. Nigdy nie jest na to za późno. Kwestią będzie to w jaki sposób będziesz mógł te zmiany wprowadzić. Jeśli jesteś jeszcze nie przekonany co do potrzeby takowych, spieszymy z pomocą. Zmiana trybu życia, sposobu odżywiania i zadbanie o dawkę aktywności fizycznej to sporo zalet z punktu widzenia organizmu.

Plusy zmiany trybu życia:

  • Zadbana sylwetka za zarysowanymi mięśniami (a nie tylko jednym – piwnym)
  • Mniejsze ryzyko zaburzeń pracy serca ( i chorób z tym związanych)
  • Wydłużenie życia
  • Wzmocnienie odporności
  • Spadek wagi
  • Większa atrakcyjność (nie czarujmy się, to dla nas bardzo ważne)

Zdecydowałeś się na zmiany. Wprowadziłeś zdrowe menu. I dobrze wiesz, że czas wstać i się ruszyć. Zapada ta najważniejsza decyzja. Wizyta na siłowni. Zanim się tam wybierzesz, musisz się przygotować.

Spis treści

Wizyta na siłowni – po pierwsze mental

Nie chcemy zabrzmieć jak coaching, ale bez przygotowania głowy, ta pierwsza wizyta, może być ostatnią. Po pierwsze – odpowiedz sobie na pytanie. Czego właściwie oczekujesz? Szybkich efektów? Wstrzymaj konie, dopiero zaczynasz:). A może ta pierwsza wizyta na siłowni ma być dla Ciebie odpowiedzią na pytanie „na co mnie stać i jak w ogóle wygląda moja tężyzna i kondycja?”. To bardzo dobre podejście. Dzięki niemu zwiększasz szansę na kolejne wizyty w tym miejscu.

Jak naturalnie podnieść poziom testosteronu

Bardzo istotną sprawą jest to, aby sprawiało Ci to przyjemność. Jeśli masz odwiedzać siłownię a siłę, to lepiej wybierz inną formę aktywności. Podobnie z przyglądaniem się innym ćwiczącym. Dobrze, możesz patrzeć jak koleś 2 razy większy od Ciebie, robi serię, o której możesz w tym momencie pomarzyć. Ba, możesz nawet zazdrościć. Ale w żadnym wypadku nie powinno Cie to demotywować.

Jaki strój na siłownię?

Rozwiązanie są właściwie dwa. Albo najzwyklejsza bawełniana koszulka i proste spodenki. W obu przypadkach proste i niekrępujące ruchu. Na opinające koszulki przyjdzie czas później. Drugą możliwością jest zainwestowanie w nieco bardziej profesjonalne przygotowanie do wizyt na siłowni.

Natomiast to bardzo jak w przypadku innych aktywności. Weźmy tutaj za przykład wspinaczkę (dokładniej bouldering). Jeśli idziesz pierwszy raz nie musisz zbroić się w buty za kilkaset złotych. Wystarczą trampki. Jeśli Ci się wspinaczka spodoba, wtedy można zainwestować. Strój to jedno, ale nie zapomnij o banalnej by się wydawało sprawie, butelce wody. Może być to „kranówka”, natomiast zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest taka, która będzie wzbogacona o pewne pierwiastki. I podobnie jak w przypadku stroju, pierwsza wizyta na siłowni nie wymaga od Ciebie jakiegoś poważnego jej „wzbogacania”. Ważne jest to, abyś pił przed, w czasie i oczywiście po treningu. A jeszcze jeden pro tip w tej kwestii. Lepszym rozwiązaniem jest woda niegazowana. Unikasz dzięki temu uczucia przepełnienia. A to ostatnie nie pomaga w efektywnym ćwiczeniu.

Czy jeść przed treningiem?

To kolejne pytanie na które powinieneś poznać odpowiedź. Są osoby, które trenują na czczo. Stosują za to tzw. przedtreningówki. Są one z kofeiną, co zwiększa energię. Pożytkowaną w czasie ćwiczeń. Natomiast efekty takiego działania – to znaczy ćwiczenia na czczo – mogą być katastrofalne. Przetrenowanie, czy nawet omdlenia w czasie. Ty więc jako początkujący nie przychodź głodny na siłownię. Zjedz jakiś posiłek. Właściwie pytanie w Twoim przypadku brzmi: co zjeść przed treningiem”.

Jeśli zamierzasz odwiedzić siłownię w godzinach porannych, to na śniadanie powinien zjeść produkty zawierające węglowodany złożone, ale i proste. 60 minut przed treningiem to minimum. Krótszy czas, to wyrzut insuliny z węglowodanów. Za tym idzie obniżenie poziomu cukru we krwi. Zapomnij o efektywnym treningu.

dieta anaboliczna

Najczęściej podaje się więc zwykle podaje się czas między 2 a 3 godziny wcześniej. Dobrze, aby posiłek dostarczył Twojemu organizmowi ważnych składników odżywczych. Największy udział będą miały wspominane już węglowodany, a także białko. W Twoim jadłospisie na stałe zagoszczą produkty zbożowe, ale też jogurty, ryby i drób.

Czego unikać przed wizytą na siłowni? Po pierwsze ciężkostrawnych potraw. Masz się ruszać, a nie umierać z przejedzenia. Kolejna rzecz – jeśli zamierzasz ćwiczyć, unikaj bezpośrednio przed jedzenia potraw smażonych. Należy również tego dnia nie jeść roślin strączkowych i warzyw kapustnych. Wzdymają i również są ciężkie do strawienia.

Wróćmy do wspominanej wyżej przedtreningówki. Jeśli chcesz zdecydować się na taką pomoc, to oczywiście wybierz z głową. Po pierwsze i najważniejsze – to musi być preparat bezpieczny, pozbawiony skutków ubocznych. Ale mimo tego i tak należy trzymać się określonej przez producenta dawki. Dobrym rozwiązaniem są odżywki oparte wyłącznie o naturalne, sprawdzone już składniki.

Jednym z takich preparatów jest Nutrigo Lab Strength. Oparty aż o 18 składników. Chociaż to odżywa z której korzystają przede wszystkim zawodowi sportowcy i kulturyści nie ma przeciwwskazań, aby zdecydował się na nią „amator”, zamierzający rozbudować swoją masę i zadbać o wygląd. Z pełnym składem (i dodatkowymi informacjami) zapoznasz się na stronie producenta.

Korzyści z wyboru Nutrigo Lab Strength:

  • Większa wydolność w czasie treningu
  • Poprawiona siłą i wytrzymałość mięśni
  • Dużo mniejsze zmęczenie po wysiłku
  • Zwiększony metabolizm
  • W pełni bezpieczny, pozbawiony skutków ubocznych produkt

Rozgrzewka przed wysiłkiem

Nieważne, czy to będzie Twoja pierwsza wizyta na siłowni, czy będziesz regularnym gościem. Rozgrzewka to obowiązek. Jeśli chociażby chcesz uniknąć kontuzji, a także osiągać lepsze wyniki. To prosty zestaw ćwiczeń, który charakteryzuje stopniowe zwiększanie intensywności.

Co jest zadaniem rozgrzewki:

  • Zwiększenie zakresu i efektywności mięśni i stawów podczas ćwiczeń
  • Przygotowanie serca do większego wysiłku
  • Zwiększenia zdolności oddechowych, wpływ na tętno
  • Rozpoczęcie procesu termoregulacji

Podstawowa rozgrzewka, to jedna sprawa. Po niej powinna jeszcze nastąpić „specjalistyczna”. W dużym skrócie rozgrzewamy partie mięśni, jaki podczas danej aktywności fizycznej będą nam najbardziej potrzebne. A do tego poddawane są większym obciążeniom. Dotyczy to oczywiście również stawów i więzadeł.

nutrigo lab strenght

I pamiętaj, aby przed wizytą na siłowni przygotować sobie plan treningów. Podzielony na zestaw ćwiczeń, a ten z kolei na serie. Jeśli nie za bardzo wiesz jak to zrobić, koniecznie skorzystaj z pomocy. Oczywiście wiele informacji i przykładów znajdziesz w sieci. Natomiast warto również skorzystać z pomocy trenera na siłowni. Zwłaszcza, jeśli to Twoja pierwsza wizyta. W sytuacji, gdy istnieje możliwość odbycia pierwszego treningu pod okiem specjalisty, to skorzystaj z niej. Dzięki temu chociażby unikniesz przetrenowania. A to ostatnie może Cie bardzo skutecznie zniechęcić do kolejnych wizyt.